back in business

Programul agitat din ultima luna m-a tinut departe de blog. Revin din acest moment cu cateva impresii de calatorie:

  • normalitatea se afla la vest de Romania incepand cu Viena. Posturile TV/Radio nu te inunda cu stiri negative si prognoze pesimiste; guvernele vin cu solutii pragmatice usor de inteles; oamenii isi continua viata obisnuita mergand in carciumi, parcuri si vacante; zambetul si amabilitatea sunt constantele vietii cotidiene; profiturile companiilor sunt in scadere, la fel si bacsisurile primite de chelneri dar fara a se isteriza cineva;
  • in aproape  o saptamana de stat in Viena nu am vazut picior de cersetor. Nu spun ca nu sunt dar eu nu i-am simtit. Solutia primariei este de a le oferi tiganilor veniti din est solutii precum vanzarea ziarelor. Comerciantii mari gen Billa sau Aldi facandu-si publicitate in diferite ziare primesc din partea acestora un numar de exemplare gratuite.  Acestea sunt oferite tiganilor care se ocupau cu cersitul spre a le vinde in fata magazinelor. Cu un ecuson in piept si inregistrati la primarie ei castiga 10-15 euro/zi plus cate ceva de mancare din partea personalului magazinului. In cazul in care este prins la cersit este trimis pachet in tara de origine.
  • elementul punitiv este cel care tine strazile Vienei curate de excrementele patrupedelor. Un rahat in spatiul public se premiaza cu o amenda de 36 euro.
  • eficienta este cuvantul de ordine in vest. Mai devreme sau mai tarziu il vom invata si noi. Am ramas uimit cum un restaurant cu 25-30 de mese functiona cu un singur chelner si doua persoane in bucatarie sau cum intr-o benzinarie este decat un singur angajat. Economia se face la sange, fiecare individ pretuindu-si locul de munca.
  • este ceva tare  in neregula cu preturile alimentelor de la noi. Impreuna cu un prieten am fost socati sa constatam ca multe din preturile intalnite in supermarketuri sunt mai mici sau egale cu cele din Ro.  Cum este posibil ca in Germania sau Austria sa poti cumpara cotletul sau iaurtul mai ieftin ca la noi?
  • cafeaua servita in cafenelele din centrul Vienei  este la aceleasi pret cu cel practicat in cafenelele din Dorobanti sau mall-uri.
  • soferii romani care calatoresc in afara se adapteaza imediat traficului din afara respectand conduita preventiva practicata acolo. Cum se reinorc acasa incep cu depasirile pe linie continua, flashuri daca nu mergi suficient de rapid sau pungi cu gunoaie aruncate pe geam. Am avut “privilegiul” sa vad  cazul unui bucurestean cu un SUV care de la Nadlac pana la Arad a fost zmeul zmeilor.
  • inchei prin a va propune ca cel putin o data la trei luni sa va urcati in masina si sa va opriti laViena sau daca va tin puterile si mai departe.  Dupa doua-trei zile va reincarcati bateriile si va intoarceti in lupta (detalii traseu Bucuresti – Viena cu masina: 1070 km, cu plecare la 5 dimineata din Bucuresti se poate ajunge in jur de 8-9 seara)
Advertisements

3 thoughts on “back in business

  1. Buna ziua,

    Nu vreau sa suplimentez argumentele in favoarea Vienei, dar trebuie adaugat si mersul cu bicicleta, modul cum este organizat si dezinvoltura cu care locuitorii acestui oras il practica in conditii depline de siguranta.
    Mi-au placut multimea mamicilor tinere care isi plimbau copii in parcuri, pe strazile curate si umbroase. Remarcabile adaptarea autobuzelor si metroului pentru accesul usor al carucioarelor . O alta lume, disciplinata, muncitoare, respectoasa fata de client si cu constiinta valorii banului castigat.
    Am totusi cateva chestiuni la care asi dori un raspuns:
    1.traseul folosit pentru a ajunge la Viena in decurs de o zi,viteza medie in tara ca de la Szeged nu mai sunt probleme.
    2. s-a dat in folosinta tronsonul de autostrada intre Nagylak si Szeged?

    Multumesc

    • Multumesc pentru comentariu

      Raspuns

      1. Traseul pentru Viena. Bucuresti – Sibiu – Deva – Arad – Nadlac – Szeged – Budapesta- Viena. Viteza medie in tara este de 70-75 km/h.
      2. Din pacate inca nu este operational acest tronson de autostrada. Se pare ca din toamna se va intra din Mako pe autostrada, lucru foarte bun. Raman de parcurs doar putin km pe drumul national ungar din Nadlac si pana in Mako.

  2. multumesc .
    eu nu am reusit sa scot o medie atat de buna in tara din cauza tirurilor , nebuniei de la Sebes si bineinteles..reasfaltarii cvasi permanente ale drumurilor, denumite de unele autoritati berceniene ,”europene”.
    De si asfaltatorii sunt oameni, trebuie si ei sa manance, numai ca au burta mare , ca un cimpoi, cu racorduri la diversi “sugaci” portocalii.

    Toate bune si sperante ca poate , foarte curand , vom ajunge si noi la normalitate.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s